De Woonruimtecommissie vergadert iedere maand. Deze commissie adviseert over het al dan niet verlenen van voorrang bij de toewijzing van huurwoningen. 

De woonruimtecommissie bestaat uit vier personen:

  • Lammert Bos (voorzitter)
  • Janette Ruizendaal-Heijnsdijk (lid/waarnemend voorzitter)
  • Wim Muijs (lid)
  • Gerrit Kok (secretaris)

Het is voor inwoners mogelijk in te spreken tijdens het spreekuur. Dit spreekuur begint tijdens de vergaderingen om 19.15 uur. U kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken met de secretaris van de woonruimtecommissie Gerrit Kok via 033 - 299 1411. Voor het vragen van voorrang op sociale gronden via de woonruimtecommissie betaalt u € 59,90 aan leges (in 2025).

Vergaderschema 2025

  • Maandag 27 januari
  • Maandag 24 februari
  • Maandag 31 maart
  • Maandag 28 april
  • Maandag 26 mei
  • Maandag 30 juni
  • Maandag 21 juli
  • Maandag 15 september
  • Maandag 27 oktober
  • Maandag 24 november
  • Maandag 15 december

Intakegesprek

Voordat u bij de woonruimtecommissie aanschuift, wordt door de secretaris van de woonruimtecommissie met u via een intakegesprek uw situatie doorgenomen en wordt aan u geadviseerd welke (bewijs)stukken door u aangeleverd moeten worden ter onderbouwing van uw aanvraag. 

Deze stukken zijn nodig voor een zorgvuldige beoordeling van uw aanvraag door de leden van de woonruimtecommissie. Gedacht moet worden aan o.a. huurcontract, inkomensgegevens, scheidingspapieren, ouderschapsplan, etc. De secretaris helpt u tijdens het intakegesprek om een goede inschatting te maken welke stukken nodig zijn. 

Particuliere aanbieders urgentieverklaring

Let op! Online zijn verschillende particuliere aanbieders te vinden die u hulp aanbieden bij het aanvragen van een urgentieverklaring. De kosten die hiervoor gemaakt worden, komen bovenop de kosten die hierboven staan beschreven. Houd hier dus rekening mee, mocht u ervoor kiezen om op deze manier een urgentieverklaring aan te vragen.

Heeft deze informatie u geholpen?